El passat 27 de gener, l’Ajuntament de Figueres va posar al servei del ciutadà una nova aplicació ‘Figueres Millora’ per dispositius mòbils (app android i iOS) i web, per comunicar les incidències a la via pública del seu municipi.
‘Figueres Millora’ pretén fomentar la participació del ciutadà i establir-hi una major comunicació amb l’Ajuntament. El ciutadà podrà fer seguiment de les seves incidències i estarà informat en tot moment de la situació i la seva resolució.
L’Ajuntament, l’any 2010, ja va implantar solució attend® Council com a sistema de gestió dels serveis municipals i les brigades (via publica, neteja, edificis municipals,…). Ara, amb la incorporació de les apps i web, attend® Council permet la participació ciutadana per tal de millorar tots els àmbits municipals. Figueres és un bon exemple d’aquesta nova pràctica on els vincles entre ciutadà i Ajuntament es veuen potenciats i s’arriba a una relació més personal.
Amb aquesta aplicació l’Ajuntament també disminueix el nombre d’instàncies, de trucades telefòniques i de correus que s’envien habitualment denunciant aquest tipus de fets.
Com funciona:
Els usuaris poden comunicar a l’Ajuntament el problema localitzat a través de 31 categories predeterminades relacionades amb el mobiliari urbà, la senyalització, la neteja o l’enllumenat, entre altres. Segons Ignasi Jiménez, Director Tècnic d’Attendre, les categories més utilitzades de l’aplicació a nivell general solen ser via pública i neteja viària.
Els usuaris també poden fer una foto del lloc, mostrar la ubicació on es troba i deixar un comentari si s’escau. Tot seguit el departament de la brigada o les diferents empreses que treballen per l’Ajuntament reben l’avís i poden començar a treballar per resoldre el problema.
El ciutadà per la seva banda rep la confirmació de recepció de la seva incidència i una vegada resolta rep un missatge informant de la resolució. L’aplicació, a més a més, permet fer-ne el seguiment o consultar l’historial d’incidències enviades.